دپارتمان مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir 2018-07-15T23:12:15+01:00 mihanblog.com روش مطالعه و تحلیل روانشناسی کنکور 2017-12-18T08:35:33+01:00 2017-12-18T08:35:33+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/484 درس روانشناسی به دلیل حجم کمتر نسبت به سایر دروس و علاقه‌ی غالب دانش آموزان رشته انسانی به این درس ، معمولاً جزو درصدهای بالای داوطلبان کنکور است . درس روانشناسی به دلیل حجم کمتر نسبت به سایر دروس و علاقه‌ی غالب دانش آموزان رشته انسانی به این درس ، معمولاً جزو درصدهای بالای داوطلبان کنکور است . ]]> آیا امکان تحصیل در پرستاری بدون کنکور وجود دارد؟ 2017-11-10T14:23:13+01:00 2017-11-10T14:23:13+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/483 چطور به انگیزه تحصیلی فرزندمان کمک کنیم 2017-09-26T18:59:10+01:00 2017-09-26T18:59:10+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/479 4 اشتباه تحصیلی که والدین مرتکب می‌شوند 2017-09-26T18:57:53+01:00 2017-09-26T18:57:53+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/478 چگونه خواب کلاس اولی ها را تنظیم کنیم 2017-09-26T18:53:01+01:00 2017-09-26T18:53:01+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/477 راهکارهای تقویت درس املا 2017-09-26T18:49:30+01:00 2017-09-26T18:49:30+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/476 علل افت دانش اموزان در درس ریاضی 2017-09-26T18:39:33+01:00 2017-09-26T18:39:33+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/469 تقسیم وظایف میان والدین و مدارس چگونه باید باشد؟ 2017-09-26T18:07:25+01:00 2017-09-26T18:07:25+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/465 استخدام کانون وکلای دادگستری 2017-09-15T07:03:19+01:00 2017-09-15T07:03:19+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/464 دست و دلم به درس خوندن نمی ره و هر چی می خوام خودم رو متقاعد کنم که باید درس بخونم، نمی تونم؛ همة امکانات هم برای درس خوندن فراهمه، چه کنم؟ 2017-09-09T14:31:58+01:00 2017-09-09T14:31:58+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/463 هر رفتاری که انسان انجام می دهد، ناشی از تعامل سه عنصر هدف، انگیزه و نیاز است. چرا وقتی ما تشنه می شویم، سراسیمه به هر طرفی می رویم، تا آب به دست آوریم و رفع عطش کنیم؟ زیرا نیاز به آب داریم و کمبود آب در بدن ما، موجب انگیختگی فیزیولوژیکی ما می شود و ایجاد انگیزه می کند و در نتیجه، برای رسیدن به هدف، یعنی آب، همة سعی و تلاش خود را به کار می گیریم. اگر شما می خواهید انگیزة مطالعه کردن بیشتری پیدا کنید، در مرحلة اول باید هدف خود را مشخص کنید. وقتی مشخص شد که شما چه هدفی دارید، طبعا برای رسیدن


هر رفتاری که انسان انجام می دهد، ناشی از تعامل سه عنصر هدف، انگیزه و نیاز است. چرا وقتی ما تشنه می شویم، سراسیمه به هر طرفی می رویم، تا آب به دست آوریم و رفع عطش کنیم؟ زیرا نیاز به آب داریم و کمبود آب در بدن ما، موجب انگیختگی فیزیولوژیکی ما می شود و ایجاد انگیزه می کند و در نتیجه، برای رسیدن به هدف، یعنی آب، همة سعی و تلاش خود را به کار می گیریم. اگر شما می خواهید انگیزة مطالعه کردن بیشتری پیدا کنید، در مرحلة اول باید هدف خود را مشخص کنید. وقتی مشخص شد که شما چه هدفی دارید، طبعا برای رسیدن به آن هدف، احساس می کنید که نیازمند چیزهایی هستید که از طریق مطالعه و درس خواندن به دست می آیند و در نتیجه، برای دست یابی به آن چیزها، برنامه ریزی می کنید؛ سپس بر اساس آن برنامه، عمل می کنید.

بدون تردید، شما به خاطر هدفی در کنکور سراسری شرکت کردید؛ تا به دانشگاه راه پیدا کنید. حال که وارد دانشگاه شدید، باید توجه داشته باشید که هدف شما چه بود؛ زیرا بعضی از دانشجویان، یا هدف نهایی خود را گم می کنند و یا اهداف واسطه ای را به عنوان هدف نهایی، تلقی می کنند که در هر دو صورت، دچار نوعی سردرگمی می شوند و انگیزه ای برای مطالعه ندارند؛ حال آن که وارد دانشگاه شدن، در واقع، آغاز راه است و برای طی کردن این راه، باید شبانه روز تلاش کرد و از همة امکانات، بهره جست؛ تا به هدف رسید. موفقیت در تحصیل، برآیند عوامل زیر است:

1. میزان تلاش و کوشش، به گونه ای که بر اساس برنامه ای منظم صورت گیرد و نتیجة چنین تلاشی، باید متناسب با میزان صرف وقت باشد. به طور مسلم کوشش های منظم و پیگیر برای تسلط بر موضوع درس، نقش مؤثری ایفا می کنند.

2. انگیزه و علاقه که عاملی درونی است و به روشن شدن هدف درس، بستگی و ارتباط مستقیم دارد.

3. تجربیات قبلی که مفهوم دقیق آن، برخورداری از پیش مطالعه در زمینة درس جدید می باشد.

4. تمرکز و دقت، به گونه ای که ذهن با تمام توانایی و قدرت جذب اطلاعات علمی، در حوزه درس مورد نظر، فعال باشد.

5. برقراری ارتباط منطقی و معنادار بین بخش های مختلف درس مورد نظر، به گونه ای که «اصل پیوستگی» به عنوان یکی از اصول مهم یادگیری، حفظ شود. اگر مطالب درسی را به صورتی مرتبط با یکدیگر در نظر بگیرد و تأثیر حذف یا اضافة مطلبی را در آنها بررسی کنید، یادگیری پایدار و پابرجایی را احراز کرده اید.

6. بهره گیری از تلقین مثبت؛ اگر تحت تأثیر افکار منفی قرار می گیرید و در مقطعی از دوران تحصیل، تصور می کنید که فردی ناموفق و بیهوده هستید، عملاً رفتار و کردار شما متأثر از چنین وضعی خواهد شد و نتیجة مطلوبی به بار نخواهد آمد؛ امّا با تلقین جنبه های مثبت و سازنده، به افکار امیدبخش و متعالی دست خواهید یافت و تداوم چنین افکار و حالاتی، در نتیجة کارتان، چشمگیر خواهد بود.

7. توکل به خدای متعال را در هیچ لحظه ای از دست ندهید؛ بلکه در مواقع حساس و دشواری که برایتان پیش می آید، بیشتر از همیشه، به نیروی ایمان به خدا، تکیه کنید و او را در همه حال، ناظر بر خود و پشتیبان واقعی تان بدانید که در چنین صورتی، به یاری حق، موفقیت در انتظار شما خواهد بود.

8. راهکار اساسی در تحصیل موفق، کسب انگیزه و تقویت نشاط و شادابی درسی است. بنابراین برای افزایش سطح انگیزه، راهکارهای زیر را عملی سازید:

الف) فهرستی از توانمندی های خود تهیه کرده، روزی دو یا سه بار با صدای بلند آن را بخوانید؛ مثلا بگویید: من شخص با استعدادی هستم و من... هستم.

ب) فهرستی از فواید مادی, معنوی و موقعیتی درس خواندن و کسب موفقیت تحصیلی خود را تهیه کرده، آن را هر روز مرور کنید و هر روز نیم ساعت بر روی یکی از آن فایده ها، فکر کنید و 10 سطر دربارة آن بنویسید و این عمل را برای

همه فایده ها انجام دهید و بعد هر کدام را که برای شما خوشایندتر بود، گاهی اوقات مطالعه کرده، به آن بیفزایید.

ج) فهرستی از پیامدهای منفی درس نخواندن, مانند اخراج از دانشگاه، مشروط شدن و... را تهیه و با تأمل در مورد آنها، این پیامدهای منفی را برای خود، جدی, بزرگ و معضل آفرین معرفی کنید.

9. یکی دیگر از عوامل، شیوة درس خواندن است؛ پس خوب است در روش تحصیل خود تجدید نظر کنید و با مطالعة بیشتر، به یک شیوة علمی و کارآمد برسید. در این باره، توجه شما را به چند توصیة مهم دربارة شیوة تحصیل جلب می کنیم:

الف) سعی کنید برای حفظ و جلب انگیزة لازم, به اتفاق یکی از دوستان خود مطالعه کنید و یا با او مباحثه کنید.

ب) دانشجوی گرامی! شکل درس خواندن، بر اساس مادة درسی, مقطع تحصیلی, زمان و فرصت تحصیلی و توانمندی های فراگیر و موقعیت فراگیر، تفاوت می کند.

بی تردید، شکل تحصیل در دبستان با شکل تحصیل در دانشگاه، یکسان نیست و شما نمی توانید همان گونه که در دبیرستان درس می خواندید، در دانشگاه نیز به همان شیوه موفق باشید و یا شکل ارائة درس ریاضی و یاد گرفتن آن با درس فارسی، متفاوت است و بر همین اساس، در درس های دانشگاه، بیشتر حجم کار بر دوش فراگیر است و استاد تنها به ارائة مطالبی که دانشجو با تلاش فردی به آنها نمی رسد، می پردازد. از این رو، دانشجو باید به گونه ای به درس توجه کند که مطالب سهل را خود فراگیر بگیرد و مطالب دشوار را به کمک استاد بیاموزد. از این رو، توصیه می شود به امور زیر توجه کنید: 1. قبل از شرکت در کلاس درس، پیش مطالعه (مطالعه قبلی) داشته باشید.

2. با بر شمردن ثمرات و فواید درس و مجموعه درس ها و اجرای دقیق موارد قبلی، سطح انگیزة خود را افزایش دهید.

3. به هنگام پیش مطالعه، برخی نکات مهم درس را یادداشت کنید.

4. رأس ساعت مقرر، در کلاس درس حاضر شوید و بدانید که تأخیر و غیبت (هر چند مجاز)، آفت تحصیل مفید است.

5. در کلاس درس، به سخنان استاد و ارائة او به صورت دقیق گوش دهید و با تمرین، میزان تمرکز حواس خود را بالا ببرید و برای این کار، از 5 دقیقه شروع و لحظه به لحظه، آن را زیادتر کنید.

6. مطالب دشوار درس را یادداشت کنید.

7. اگر بین مطالبی که در پیش مطالعه یاد گرفتید و آن چه استاد می گوید، ناسازگاری وجود داشت، سؤال کنید و هر جا که ابهام داشتید، سؤال کنید.

8. از استاد درخواست کنید که کتاب های دیگری را غیر از متن درسی، به شما معرفی کند. این کتاب ها باید یکی در سطح برتر از متن درسی و یکی در سطحی پایین تر از متن درسی باشد؛ تا اگر مطلب را متوجه نشدید، به کتاب ساده تر مراجعه کنید و اگر مطالب درس را متوجه شدید، برای گسترش و تعمیق آموخته ها، به مطالعة آن بپردازید.

9. بعد از فرا گرفتن درس، مدتی بر روی آن و مطالب آموخته شدة قبلی، فکر کنید؛ یعنی فضایی مناسب و آرام برگزیده و حدود 30 تا 60 دقیقه به میزان ضرورت بر روی مطلب آموخته شده بیندیشید.

10. بعد از یادگیری و تفکر، مطالب را به زبان خود در دفتر اصلی درس یادداشت کنید. اگر به صورت مستمر و منظم، تمام مطالب را این گونه بررسی و یادداشت کنید، در پایان ترم، جزوة شما خود یک کتاب مفید خواهد بود. همچنین به نکات زیر در مورد شیوة مطالعه دقت کنید: 1. از مطالعة شتاب زده پرهیز کنید.

2. کتاب یا بخش مورد نظر از کتاب را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و هر قسمتی را مطالعه کرده، بفهمید و بعد به سراغ قسمت بعدی بروید.

3. فضا و مکان مطالعه را برای خود مکانی جذاب و نشاط آفرین بسازید، حتی با تغییر محیط و به کارگیری وسایل نشاط آور.

4. نور کافی, حرارت متناسب, وضعیت نشستن و فضای مناسب برای درس و نیز به کارگیری ابزار کمک آموزشی خوب، در تحصیل و مطالعه بسیار مؤثر می باشند.

5. ورزش صبحگاهی را فراموش نکنید و در روز، سه تا چهار نوبت و در هر نوبت، 5 تا 6 بار، تنفس عمیق را فراموش نکنید.

6. متن درسی و مورد مطالعه را هماهنگ و هم سطح با فهم خود برگزینید.

7. خود را به رعایت نظم در مطالعه عادت دهید؛ مانند شروع در ساعت معین و پایان در ساعت معین. همچنین مطالعه را قطع نکنید و از انحراف فکر و حواس پرهیز کنید.

چند تذکر:

1. تحول جدید و ترک سابقه و روش قبلی به سرعت و سهولت انجام نمی پذیرد؛ از این رو، صبر و حوصله و مقاومت، شرط موفقیت است.

2. نظارت بر اجرا و این که برنامة درسی خود را به دست خودتان ارزیابی کنید، لازمة پیشرفت است؛ زیرا نواقص را مرتفع و برنامه را پیش می برد. بنابراین، عملکرد تحصیلی خود را ارزیابی و نقاط ضعف آن را مرتفع سازید.

3. هرگاه در اجرای برنامة تحصیلی خود موفقیت داشتید، خود را تشویق کنید و پشتکار خود را افزایش دهید.

4. برای هر روز (هر 24 ساعت) خود برنامه داشته باشید و بر اساس آن حرکت کنید و شب، میزان هماهنگی خود را با برنامه، ارزیابی کنید.

نظم و برنامه ریزی در زندگی، برای استفادة مناسب از فرصت ها و رسیدن به اهداف است. برای منظم شدن، بایستی اهداف را در دو گروه بلندمدت و کوتاه مدت، تنظیم کرد؛ سپس برنامه ای زمان بندی شده برای وصول به آن طراحی و اجرا کرد. بدون تعیین اهداف، برنامه ریزی، غیرممکن و بدون برنامه ریزی، نظم نامیسر است.

اشخاص منظم، حتی برای کوچک ترین کارهای زندگی خود دارای برنامه هستند؛ مانند چگونه خوابیدن، چگونه لباس پوشیدن، چگونه نماز خواندن، چگونه ناخن گرفتن و چگونه موها را شانه کردن.

موفقیت در هر کاری، مرهون سه امر است؛ شناخت هدف، برنامه ریزی، همت و تلاش. با توکل بر خداوند و اجرای این سه رکن، به یقین، به هدف خواهید رسید.

اکنون شما باید امور زیر را رعایت کنید:

1. عزم و همت خود را محکم کنید.

2. با مشورت با افراد خبره نحوه درس خواندن خود را اصلاح کنید و برای اوقات شبانه روز خود برنامه ریزی کنید. ساعات ابتدایی صبح را نخوابید و سعی کنید در آن ساعات، درس بخوانید و برای خود هم مباحثه انتخاب کنید و تمامی درس ها را بدون استثنا، با او بحث و گفت وگو کنید.

3. برای پای بند بودن و عمل کردن به برنامه های طراحی شدة خود، از یک برنامة تنبیه و پاداش کمک بگیرید و در پایان هر روز یا هر هفته، به میزان موفقیت ها و عملی کردن برنامه های طراحی شده، خود را تشویق کنید و به میزان تنبلی ها و عمل نکردن به آن برنامه، خود را تنبیه کنید.

]]>
اهمیت برنامه خوب و منسجم 2017-09-09T14:26:59+01:00 2017-09-09T14:26:59+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/461                                     1. فردی باشد: یعنی برحسب خصوصیات جسمی و روحی خود شما انجام شده باشد و منحصراً برای شما باشد.2. ساده باشد: سخت نگیرید. برنامه باید به نحوی باشد که بتوانید آن را انجام دهید. باید هدف از برنامه‌ری

1. فردی باشد: یعنی برحسب خصوصیات جسمی و روحی خود شما انجام شده باشد و منحصراً برای شما باشد.

2. ساده باشد: سخت نگیرید. برنامه باید به نحوی باشد که بتوانید آن را انجام دهید. باید هدف از برنامه‌ریزی و نیازمندی‌های آن را بدانید.

3. قابل استفاده باشد: اغلب افراد در شروع برنامه‌ریزی برنامه‌ای فراتر از حد توان خود طرح‌ریزی می‌کنند. وقتی شما به صورت معمول روزانه حدود 3 ساعت مطالعه می‌کنید نباید هنگام برنامه‌ریزی برای 10 ساعت مطالعه طرح‌ریزی کنید. در حد توان خود برنامه‌ریزی کنید.

4. امکان ارزیابی داشته باشد:‌ برنامه‌ی شما باید این امکان را داشته باشد تا پیشرفت و پسرفت کارهای شما را نشان دهد. نقطه‌ی شروع را مشخص باشد و در طی مسیر بدانید که کدام بخش را به‌‌درستی انجام داده‌اید و در انجام کدام بخش‌ها موفق نبوده‌اید تا بتوانید نقاط ضعف را برطرف کنید و آن‌ها را به پیشرفت تبدیل کنید.

]]>
اهمیت هر درس در قبولی آزمون تیزهوشان 2017-08-30T11:19:14+01:00 2017-08-30T11:19:14+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/460 اگر شما هم جزء دانش‌آموزانی هستید که تمایل دارید در آزمون‌های ورودی تیزهوشان شرکت کنید توصیه می‌کنم به نکته‌های زیر توجه کن


اگر شما هم جزء دانش‌آموزانی هستید که تمایل دارید در آزمون‌های ورودی تیزهوشان شرکت کنید توصیه می‌کنم به نکته‌های زیر توجه کنید.

اگر شما هم جزء دانش‌آموزانی هستید که تمایل دارید در آزمون‌های ورودی تیزهوشان شرکت کنید توصیه می‌کنم به نکته‌های زیر توجه کنید:

از همین امروز درس خواندن را جدی بگیرید تا از رقیبان پیشی بگیرید. آن‌ها که فردا آغاز می‌کنند یک روز از شما عقب‌ترند. اعتمادبه‌نفس داشته باشید. همه‌ی ما می‌توانیم یک استعداد درخشان باشیم. هوش استعداد و میل به پیشرفت در همه‌ی ما وجود دارد. تفاوت ما در میزان تلاشمان است؛ پس با اعتمادبه‌نفس تلاش کنید تا به موفقیت برسید.

با هدف تلاش کنید. اگر هدف مشخصی داشته باشید (قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان) تلاش شما چندین برابر خواهد شد و خستگی‌ناپذیر می‌شوید.

به علوم و ریاضی توجه ویژه داشته باشید. این دو درس می‌توانند نتیجه‌ی آزمون را به نفع شما تغییر دهند.تلاش کنید تا نمره‌ی تراز ریاضی و علوم شما رشد خوبی داشته باشد. در این درس‌ها به نکات و استثنائات و صورت سؤال خیلی دقت کنید. سؤالات این درس‌ها به صورت ترکیبی از بخش‌های مختلف و با در نظر گرفتن نکات مفهومی طرح می‌شوند و معمولاً دارای دام آموزشی هستند.

اهمیت فارسی و هدیه‌های آسمانی و تفکر و پژوهش بیش‌تر به آن جهت است که برخی از دانش‌آموزان برای پاسخ‌گویی به تست‌های این درس‌ها مشکل دارند؛ زیرا این درس‌ها را با دیدگاه حفظی بودن، سطحی می‌خوانند و به نکات ریز آن‌ها توجه نمی‌کنند یا در تجزیه و تحلیل مفاهیم تفکر و پژوهش به مشکل می‌خورند. با حل تست بیش‌تر و تسلط بر این درس‌ها شانس قبولی خود را بالا ببرید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون استعداد تحلیلی است. این بخش، منبع مشخص و دقیقی ندارد و خیلی از رقبا با شیوه‌ی طراحی سؤالات آن آشنا نیستند. این سؤالات با تکیه بر قدرت شناختی دانش‌آموز و توانایی تجزیه و تحلیل و سوادِ خواندن طراحی می‌شوند و هر چه حیطه‌ی شناختی فرد بالاتر باشد در پاسخ‌گویی به این سؤالات موفق‌تر است.

با بررسی سؤالات سال قبل، سؤالات استعداد تحلیلی بیش‌تر به موضوعات زیر مربوط می‌شود:

انتقال، تقارن، دوران و چرخش، کدگذاری یا رمزگشایی، یافتن الگوهای تصویری یا الگوهای عددی، ترکیب دو یا چند شکل سطحی یا حجمی، گسترده‌ی احجام، کامل کردن شکل‌های سطحی و حجمی.

]]>
لینک کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور 2017-08-22T07:57:38+01:00 2017-08-22T07:57:38+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/459 لینک کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور   http://telegram.me/moshavere1001

لینک کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور


 

http://telegram.me/moshavere1001

]]>
امتحان تعیین رشته تحصیلی شهریور برگزار می‌شود 2017-08-18T15:10:24+01:00 2017-08-18T15:10:24+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/458 مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در امتحان تعیین رشته تحصیلی هستند باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق آموزش‌وپرورش مراجعه و فرم درخواست مربوطه را تکمیل کنند، این امتحان شهریور ماه برگزار می‌شود.مسعود شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با امتحان تعیین رشته تحصیلی اظهار کرد:‌ دانش‌آموزانی که متقاضی ورود به رشته‌های زیرمجموعه شاخه نظری هستند اما موفق به کسب حدنصاب نمره نشده‌اند می‌توانند در امتحان تعیین رشته که شهریور ماه

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در امتحان تعیین رشته تحصیلی هستند باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق آموزش‌وپرورش مراجعه و فرم درخواست مربوطه را تکمیل کنند، این امتحان شهریور ماه برگزار می‌شود.

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با امتحان تعیین رشته تحصیلی اظهار کرد:‌ دانش‌آموزانی که متقاضی ورود به رشته‌های زیرمجموعه شاخه نظری هستند اما موفق به کسب حدنصاب نمره نشده‌اند می‌توانند در امتحان تعیین رشته که شهریور ماه برگزار می‌شود،‌حضور یابند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در امتحان تعیین رشته تحصیلی هستند باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق آموزش‌وپرورش منطقه زندگی خود مراجعه و فرم درخواست مربوطه را تکمیل کنند، این امتحان شهریور ماه برگزار می‌شود و در صورت حدنصاب نمره لازم، دانش‌آموزان می‌توانند در رشته مورد تقاضای خود ثبت‌نام کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون تعیین رشته تحصیلی بر عهده مناطق آموزش‌وپرورش است، گفت: برای ورود به رشته تجربی، دانش‌آموز باید در درس علوم حداقل نمره 14 و در درس ریاضی حداقل نمره 13 و در رشته ریاضی باید در درس ریاضی حداقل نمره 14 و در علوم حداقل نمره 13 دریافت کند.

وی ادامه داد: همچنین برای رشته علوم انسانی نیز دانش‌آموزان باید در دروس ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و عربی حداقل نمرات14، 13 و 12 را کسب کند.

شکوهی با اشاره به اینکه دانش آموزان براساس نمرات نوبت دوم پایه‌های هفتم، هشتم و نهم، درهر منطقه رتبه‌بندی شدند، عنوان کرد: عملکرد هر دانش آموز در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان هر منطقه ارزیابی شد و با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه آنها به گرو‌های الف،ب، ج و د تقسیم شدند که اولویت ثبت‌نام در هر رشته با گروه الف است.

وی تصریح کرد: امسال براساس حداکثر ظرفیت در هر منطقه و با هماهنگی مناطق آموزش و پرورش ظرفیت‌ها را به تصویب شورای هدایت تحصیلی رساندیم و تمام مناطق حداکثر ظرفیت‌ها را براساس تقاضا ایجاد کردند ضمن اینکه امسال با آمادگی بهتر و کسب تجربه از سال گذشته کار هدایت تحصیلی انجام شد و با مشکل خاص و حادی مواجه نبودیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه هر منطقه با توجه به تعداد دانش‌آموزان به مدت 10 روز برای ثبت‌نام هر گروه فرصت داشت، افزود: برای دانش‌آموزانی نیز که حدنصاب نمره را نیاورده‌اند با برگزاری امتحان تعیین رشته در شهریور ماه کار ثبت‌نام را خواهیم داشت.

شکوهی بیان کرد: امسال عملکرد تحصیلی را از بررسی‌های مشاوره‌ای جدا کردیم و اگر دانش‌آموزی بررسی‌های مشاوره‌ای را نمی‌پذیرفت براساس عملکرد تحصیلی در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم رتبه‌بندی شده و می‌توانست به ترتیب اولویت برای ثبت‌نام اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در رشته تجربی درخواست دانش‌آموزان زیاد است، افزود: در رشته تجربی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان محدودیت‌هایی داریم چرا که حجم درخواست برای ورود به این رشته بالاست.

]]>
تشریح رتبه بندی جدید فرهنگیان/ میزان افزایش حقوق معلمان 2017-08-14T05:53:08+01:00 2017-08-14T05:53:08+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/457 کار درمانی 2017-08-11T19:28:31+01:00 2017-08-11T19:28:31+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/456 تکنولوژی پرتوشناسی 2017-08-11T19:26:19+01:00 2017-08-11T19:26:19+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/455 مدیریت 2017-08-08T04:24:00+01:00 2017-08-08T04:24:00+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/454 روانشناسی 2017-08-08T04:22:48+01:00 2017-08-08T04:22:48+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/453 حقوق 2017-08-08T04:21:56+01:00 2017-08-08T04:21:56+01:00 tag:http://www.mojtaba-ahmadi.ir/post/452